Wat is orange gas?

Ik hoorde net op het nieuws dat er in istanbul "orange gas" werd gebruikt door de politie, wat is dat eigenlijk en wat doet het?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

De geruchten gaan inderdaad dat er sprake zou zijn van het gebruik van Agent Orange, een verschrikkelijk giftig middel dat de VS gebruikte in de Vietnam-oorlogen, met verschrikkelijke ziektes onder de Vietnamese bevolking als gevolg. Agent Orange is een verboden middel overigens.

Andere bronnen geven aan dat het geen Agent Orange is, omdat dat kleurloos zou zijn en er duidelijk oranje strepen waarneembaar zouden zijn. Ik moet even in hypotheses spreken omdat ik het zelf nog niet heb gezien. Het lijkt me in dat geval eerder dat het een combinatie van traangas met een rookbom is om demonstranten uit te schakelen. En het zou me niets verbazen als er nog andere middelen bij zouden zitten, maar ik denk dat we daar niet snel achter zullen komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de goede en uitgebreide informatie!