Hoe heten de boten die op dezelfde wijze zijn gebouwt als de titanic

Er zijn in die tijd drie boten op dezelfde manier gebouwt en alledrie werden ze onzinkbaar genoemt, hoe heten de andere twee boten en wat is daarmee gebeurt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
Antoni
10 jaar geleden
Dit soort boten worden "schepen" genoemd.
Antoni
10 jaar geleden
Een boot is een klein, open vaartuig, en wat een schip is..., nou ja, de Titanic is een goed voorbeeld!

Het beste antwoord

De Titanic was het tweede schip van de drie schepen van de door Bruce Ismay bedachte Olympic-klasse. De andere twee waren:

- de Olympic (tewaterlating 1911)
- de Britannic (1914), aanvankelijk Gigantic geheten

Deze schepen waren in hun tijd de grootste bewegende objecten die ooit door mensenhanden gebouwd waren. Bovendien was elk schip weer groter dan het voorgaande.

Toen in de nacht van 14 op 15 april 1912 de Titanic de geschiedenis in ging als het schip dat niet kon zinken maar dat toch deed, was het noodzakelijk de constructie van de Olympic en de Gigantic grondig te herzien.

De Olympic werd daartoe tijdelijk uit de vaart genomen. De Gigantic, waarvan de kiel in 1911 gereed was gekomen, lag nog op de scheepswerf in Belfast. Het ontwerp werd grondig gewijzigd: zo werden de schepen voorzien van een dubbele waterdichte romp en werden de waterdichte compartimenten verbeterd.

De naam Gigantic was nu te besmet voor verder gebruik, en het schip werd omgedoopt tot Britannic.

Toegevoegd na 8 minuten:
De Olympic heeft dienst gedaan van 1911 tot 1935.
De Britannic is vergaan in de Egeïsche Zee op 21 november 1916, waarschijnlijk doordat het schip op een mijn is gevaren.

Zie verder:

http://nl.wikipedia.org/wiki/RMS_Olympic_II
http://nl.wikipedia.org/wiki/Britannic_(schip)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Grote dank voor je uitgebreide uitleg

Andere antwoorden (1)

De Titanic was het tweede schip van de drie schepen van de door Bruce Ismay bedachte Olympic-klasse passagiersschepen.
De andere twee waren:
Olympic (tewaterlating 1911)
Britannic (1914), aanvankelijk Gigantic geheten