Als je een slecht leesbaar handschrift hebt, zegt dat dan dat je talent bezit om huisarts te worden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Nee, dit zegt dat je geen talent hebt om netjes te schrijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

mensen maken daar vaak grapjes over ja. maar het is niet een ding dat je moet hebben voor je dokter mag worden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan heb ik zeker talent om huisarts te worden. Mijn handschrift is haast niet te lezen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is algemeen bekend dat beta-mensen (mensen met aanleg/talent/interesse in exacte vakken) over het algemeen een slechter handschrift hebben dan alfa-mensen.

Misschien is het gedeeltelijk aangeboren, maar ik denk ook dat mensen die minder interesse hebben in alfa-vakken, ook minder hechten aan een prachtig handschrift en er dus minder op oefenen en dus een slechter handschrift hebben.

Als je dus een slecht handschrift hebt, is de kans groot dat je aanleg hebt voor exacte vakken, of dat je een motorische stoornis hebt. Maar 'aanleg hebben voor exacte vakken' is niet genoeg om huisarts te worden. Er zijn meer dingen nodig, zoals motivatie, betrokkenheid met mensen, goed met mensen overweg kunnen enz enz enz. Je kunt nog zo goed zijn in wiskunde (bijvoorbeeld), maar zo sociaal gestoord zijn dat ik je niet graag als huisarts zou hebben zegmaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja natuurlijk is dat zo. Dat weet toch iedereen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben ik zeker de uitzondering op de regel: ik ben meer 'alpha', maar mijn klauw is niet om aan te zien. Ik heb ook nooit de behoefte gehad om huisarts te worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
yes dan heb ik ook talent :D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat het omgekeerde waar is: "Als je talent bezit om huisarts te worden heb je een slecht leesbaar handschrift"