Hoeveel calorieen verbruik je met het beklimmen van de Erasmusbrug?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahahaha dat weet antwoordman vast wel ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat hem maar even rekenen;-P
Daar is hij goed in!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reken maar dat ie zit te zweten hahhaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Das best lekker met dit weer!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahhahaa ja precies, maar wel een leuk filmpje.
AWM
14 jaar geleden
LOL!

Antwoorden (4)

Dat hangt van verschillende zaken af, waaronder je leeftijd en je gewicht. Hoe zwaarder je bent, hoe meer je zult verbranden.
Daarnaast ook de geoefendheid. Een geoefend klimmer, zal minder lang onderweg zijn en dus ook minder verbranden.
En ook de manier van beklimming is van invloed. Rijden ze er een ladderwagen naast en beklim je zo de brug, dan zal het minder calorieën kosten dan wanneer je zelf met touwen en stijgijzers oid aan de slag gaat.

Succes met klimmen en je hebt een goede dag uitgekozen: het verkeer op de brug ligt al stil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet je ook de snelheid en je gewicht erbij geven, met daarbij het hoogteverschil...

Dan is het M maal G maal H... dat is de energie... Massa maal Zwaartekrachtversnelling maal de hoogte, dat is kilogrammeter per seconde kwadraat, dat is de energie...

Dus er zijn nu teveel onbekenden, helaas is een eenduidig antwoord niet mogelijk...

En als je dan valt is de kinetische energie een half M maal V in het kwadraat... Maar dat was de vraag niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL en als je weet dat ik 62 kilo weeg en 1 meter 60 (kort)
ben en heel snel kan klimmen!
Wat is dan het antwoord;-)
AWM
14 jaar geleden
Ja, nu staat niets meer in de weg om deze formule even in te vullen. Voor de draad ermee! En in calorieën graag, zoals gevraagd.
AWM
14 jaar geleden
Wat blijft het lang stil....
AWM
14 jaar geleden
Ik wacht al 2 uur. Komt er nog wat?
AWM
14 jaar geleden
Al vier uur...
Bedoel je het wegdek,of de harp? En bedoel je nu echte of kilocalorieën,zoals met de Hemaworst? Wel veel vragen en geen antwoord? Ja wel hoor,hier komt ie! Dat is geheel afhankelijk van de persoon die het uitvoert,leeftijd,gewicht,en vooral conditie!
In mijn speciale geval is het aantal calorieën dat ik ter beschikking heb ten enemale ontoereikend.
Ik hoop,(maar vreees van niet),dat je hiermee iets kunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongeveer net zo veel als met een stevige wip, alleen die laatste lijkt me een stuk prettiger!