Smelt een ijsblokje dat is bevroren in een diepvries met -1°C sneller dan een ijsblokje dat is bevroren in een diepvries met -10°C?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een ijsblokje zal bij -1 niet smelten omdat de aggregatie toestand van het water bij 0 graden celsius ligt. Maar om antwoord te geven op je vraag zal een ijsblokje van -10 langer als een ijsblokje standhouden dan een ijsblokje van -1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scherp! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
staat er ook niet dat ie smelt bij -1 graden...

Andere antwoorden (2)

Ja, dat ijsblokje hoeft maar 1 graad warmer te worden om te smelten, terwijl het andere 10 graden warmer moet worden. Het eerste kost minder energie dan het tweede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Relatief zal de smeltsnelheid van het blokje van -10 graden hoger liggen omdat het temperatuursverschil met de omgeving groter is dus smelt het koudere blokje "sneller" Voordat het koudste blokje water is, duurt het uiteraard wel langer.