maakt het uit naar welke richting je ligt met je hoofd tijdens het slapen, of is dit onzin?

Weet jij het antwoord?

/2500

nee in preciepe niet , maar ( dat hebben meer mensen ) dat als je slaapt, dat je een bepaalde kant hebt waar je beter kunt slapen ik hoop dat ik je voldoende heb geholpen groeten ajax1111

De richting waarin je hoofd ligt ligt heeft bij mijn weten geen enkele invloed op het slapen, of het waken.

ik zou je hoofd op het kussen leggen aan het hoofdeinde. naar mijn weten maakt het niets uit, sommige mensen beweren dat een bepaalde richting (noord, zuid, oost of west) beter is, maar hier is geen bewijs voor. Feng shui had ook bepaalde regels voor dit soort dingen, het is maar net waar je waarde aan hecht en waar je in gelooft.

Wetenschappelijk gezien denk ik dat je weinig "bewijs" zal vinden . Een vergelijkbare vraag is al eens gesteld, maar dan als advies : http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/psychologie/bed-verplaatst-lekker-ligt.54605 Hier kan je eens wat ervaringen lezen, want ook dit blijft een zeer persoonlijk gebeuren:) Sommige slapen rustiger als ze overzicht houden en bv gelijk kunnen zien of er iemand door de deur binnenkomt, terwijl andere liever op het raam gericht zijn! (Zelf denk ik niet dat het veel uitmaakt of je met je hoofd in bepaalde windrichting gaat slapen) Wel belangrijk is een o.a een goed bed/matras, koele slaapkamer, vast slaapritme zoveel mogelijk, en niet teveel (TV of PC) prikkels meer uurtje voor je bedtijd en als je veel stress of zorgen hebt: schrijf ze op en besef dat je in de nacht er niets aan hebt om je druk over te maken ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100