Bestaan er soos-achtige clubs, verenigingen of praatgroepen op het gebied van Natuurwetenschappen?

Naast de mogelijkheden die sites als deze al bieden, zouden persoonlijke contacten met gelijk geïnteresseerden een interessante aanvulling zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Hiervoor is er de Nederlandse Natuurkundige Vereniging.

Met de volgende tekst geeft de vereniging op haar website meer informatie:

"De Nederlandse Natuurkundige Vereniging (NNV) is al sinds 1921 dé belangenbehartiger van de natuurkunde in Nederland. De NNV komt op voor de discipline natuurkunde in het voortgezet onderwijs, het hoger onderwijs en het natuurwetenschappelijk onderzoek in Nederland. De NNV wil zo bijdragen aan excellente wetenschapsbeoefening en aan een sterke kenniseconomie.

De NNV behartigt de belangen van natuurkundigen met een hogere beroepsopleiding of universitaire opleiding in Nederland, ongeacht hun werkkring in onderzoek, onderwijs, bedrijfsleven of overheid. Zij bevordert het contact tussen haar leden en personen, instellingen en verenigingen in binnen- of buitenland actief op het gebied van de natuurkunde. De NNV organiseert symposia, is betrokken bij de vernieuwing van het bètaonderwijs in Nederland en ondersteunt 'outreach'-activiteiten, met specifieke acties gericht op leerlingen op de basisschool en in het voortgezet onderwijs. De vereniging is initiatiefnemer van de website natuurkunde.nl en is uitgever van het Nederlands Tijdschrift voor Natuurkunde.

De NNV heeft kringen en secties op diverse deelgebieden van de fysica, het bedrijfsleven en het onderwijs, die eigen activiteiten organiseren, zoals symposia."

Op de website http://www.nnv.nl/agenda/2013/1/ is een agenda te vinden met activiteiten.

Je kan natuurlijk ook in de vereniging actief worden en zelf activiteiten, praatgroepen of andere bijeenkomsten organiseren. Via de vereniging zijn er vast mensen te vinden die mee willen doen.
11 jaar geleden
Omdat je naar natuurwetenschappen in het algemeen vraagt, zijn clubs die iets op een 'deelvlak' ondernemen misschien ook wel interessant.
Voor de sterrenkundefanaat is er de NVWS, voor de natuurfanaat is er de IVN.
En verder zijn er een groot aantal wetenschappelijke vakverenigingen die allerlei activiteiten ontplooien, zie de bron voor een lijstje.