België, want die loopt +1 op de GMT tijd (de Engelse tijd). Hollywoord ligt daar 6 uur vandaan, dus 7 uur vanuit België.

Voorbeeldje, het nu 15:47 19 december, in Hollywood is het dus nu 8:47 19 december.

Toegevoegd na 22 minuten:
Het is -8 in Hollywood LA, ik zat bij een verkeerde Hollywood te kijken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
" GMT tijd (de Engelse tijd)." GMT betekend niet Engelse tijd maar Greenwich Meantime Dot houdt in dat de nulmeridiaan loopt over de oude sterrenwacht die in Greenwich Engeland is gevestigd, die nulmeridiaan is wereldwijd aangenomen standaard tijd, als boven de sterrenwacht de zon het hoogste punt heeft bereikt is het exact 12uur (middag). Overigens wordt de GMT niet beinvloed door zomertijd of iets anders.
gvrox
11 jaar geleden
Over welke Hollywood heb je het hier ? De bekendste Hollywood (bij LA) is in tijdzone -8
Powergen
11 jaar geleden
Woops, verkeerde site inderdaad, ik zat in Florida
gvrox
11 jaar geleden
Het maakte overigens niet uit voor het resultaat :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank u

Andere antwoorden (1)

De datumgrens ligt in de grote oceaan. Oceanië is dus de eerste plaats waar het 25 december is. Australië, Nieuw Zeeland, Japan, Oostenrijk, Duitsland, het komt er allemaal achteraan. West Amerika is dus eigenlijk als een van de laatste plaatsen aan de beurt om Kerstmis te vieren.
Dat geldt natuurlijk ook voor Oud en Nieuw. Je had dat heel leuk kunnen zien in 2000, toen er verbinding was over de hele wereld op televisie en de een na de andere hoofdstad over de wereld zijn vuurpijlen afschoot. Ik heb toen mijn broers in Australië en Nieuw Zeeland op 31 december's morgens al een Zalig Nieuwjaar gewenst en mijn zussen in west Amerika pas op de avond van de 1e januari. ; )
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach dat is elk jaar hoor, altijd ergens in de middag zie je het vuurwerk van Sydney al. Toen werd er extra aandacht aan gegeven, vooral ook omdat er eilanden waren in de Stille Oceaan die eigenhandig de datumgrens tot voor of voorbij hun eilandje schoven zodat ze de eerste cq de laatsten waren.
Ivana
11 jaar geleden
Ja, natuurlijk is dat ieder jaar, maar in 2000 was er een samenwerking tussen alle tv-stations wereldwijd.