Ik zit nu 5 VWO en ik heb wel een idee wat ik wil gaan studeren.... mijn interesses zijn geschiedens, culturen weet iemand een studie voor me

studie.....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cultuurgeschiedenis
Antroposofie
Antropologie
Sociologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Engelse Literatuur. Iedereen kan wel een beetje Engels spreken, maar wat je je eigen maakt bij de Leidse studie Engelse taal en cultuur is van een heel andere orde. Je leert niet alleen vloeiend Engels spreken en schrijven, maar krijgt ook inzicht in de structuur en de ontwikkeling van de taal. Behalve de rijke Engelse literatuur van de achtste eeuw tot vandaag bestudeer je schrijvers uit de VS en de Britse ex-koloniën. De studie traint je vanaf het begin ook in kritisch denken en verantwoord schrijven.De opleiding heeft twee bijzondere specialisaties: Amerikanistiek, dat vakken uit de opleidingen Engels en geschiedenis combineert; en Book & Publishing, waarin je de kneepjes van het uitgeversvak leert.In je eerste jaar besteed je ruim een kwart van de tijd aan verbetering van je taalbeheersing Engels. De rest van het onderwijsgaat over de meer theoretische taalkunde (cursussen fonetiek en syntaxis), de letterkunde (culturele achtergronden, inleidingen in de literatuur van de Renaissance en 18e eeuw) en de filologie (cursussen middeleeuwse literatuur en geschiedenis van het Engels). In de tweede helft van de studie verdiep je je dan verder in de taalkunde, filologie of letterkunde .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.studiekeuze.schoolweb.nl/Study.aspx?studyid=20724&info=Taal-%20&%20cultuurstudies

http://www.uu.nl/nl/faculteiten/geesteswetenschappen/onderwijs/bacheloropleidingen/taalencultuurstudies/Pages/default.aspx

http://www.rug.nl/let/onderwijs/Studiegids/masterprogramma/Masteropleidingen/KunstenCultuurenMedia
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wat kort door de bocht: volg je gevoel (en verstand), dan ben je ook het meest gemotiveerd om de studie tot een goed eind te brengen.