Zou licht geluid tegenhouden met een soort golven?

ik slaap met radio aan en elke keer als ik het licht uit doe, lijkt het of de radio harder gaat. Zou het kunnen dat licht op de een of andere manier het geluid tegenhoud?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Misschien stoort de lamp op de antenne van de radio. Dit is zeer wel mogellijk bij zo'n halogeen nachtkastlampje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij het licht uitdoet,dan ga je doordat je niks meer ziet meer op het geluid concentreren.
Je ziet minder,en je oren gaan zich meer op alle geluiden richten.
Zodoende hoor je beter en vang je meer geluiden op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+! helemaal mee eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Cryofiel
14 jaar geleden
Yep.
je hoort niet alleen beter al je andere zintuigen worden wat sterker. je ogen kosten trouwens het meeste energie van allemaal, want je kijkt niet alleen maar je houdt je balans met zien. als je even niets ziet moet je extra horen dat je niet ergens tegen op loopt, en voelen (aan de muur en tafel etc)

Toegevoegd na 1 minuut:
maar goed. die radio gaat je dan meer opvallen omdat je minder impulsen binnen krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ juist
Dat heeft niets met het licht te maken.

Ik heb dat ook, als ik voor de spiegel sta doet de radio het niet meer goed. Als ik 1 stap opzij zet dan doet hij het prima.

Zo ook in de auto. Als je voor de stoplicht stil staat, dan doet de radio het soms ook niet meer. 1 meter vooruit of achteruit en er niets aan de hand.

Je moet meer denken aan je hand die in de radiogolf komt als jij het licht uit doet. Of op de manier waarop je in bed ligt.

Licht heeft een hele andere golflengte dan geluid. Dat kan elkaar nooit bijten.