Wat gebeurt er als je morfine en dormicum tegelijk inspuit?

Ik heb begrepen dat het niet goed is, maar wat gebeurt en precies?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Beide medicijnen kunnen een ademhalingsdepressie geven, waardoor je een ernstig zuurstoftekort kunt ontwikkelen. Bovendien kan dormicum de afhankelijkheid van opioïden versterken. Morfine is een opioïd, dus je kunt er daarna verslaafd aan raken. Toegevoegd na 3 minuten: Overigens wordt dit ook toegepast in palliatieve sedatie. De doseringen zijn dan wel wat hoger, maar het eindresultaat is dat je inslaapt, en niet meer wakker wordt.

Bronnen:
http://www.fk.cvz.nl/

ik dacht dat dat kan leiden tot ernstige angstdromen en/of hallucinatie`s.zelfs tot paniekaanvallen.

Bronnen:
Ervaring.

Bij zwaar zieke of verzwakte patiënten kan deze komen te overlijden.

Bronnen:
google

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100