Wat gebeurt er als je morfine en dormicum tegelijk inspuit?

Ik heb begrepen dat het niet goed is, maar wat gebeurt en precies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wil je niet weten, NIET doen!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, was ik ook niet van plan hoor, op mn stage logt een terminaal persoon waarbij deze twee medicijnen werden ingebracht. Morfine in de enne been en dormicum in de ander. Had het nog gevraagd maar ben het vergeten.

Het beste antwoord

Beide medicijnen kunnen een ademhalingsdepressie geven, waardoor je een ernstig zuurstoftekort kunt ontwikkelen.

Bovendien kan dormicum de afhankelijkheid van opioïden versterken. Morfine is een opioïd, dus je kunt er daarna verslaafd aan raken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens wordt dit ook toegepast in palliatieve sedatie. De doseringen zijn dan wel wat hoger, maar het eindresultaat is dat je inslaapt, en niet meer wakker wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik dacht dat dat kan leiden tot ernstige angstdromen en/of hallucinatie`s.zelfs tot paniekaanvallen.
Bronnen:
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen bron?
niko
11 jaar geleden
nogmaals,ervaring.dat is mijn bron.
Bij zwaar zieke of verzwakte patiënten kan deze komen te overlijden.
Bronnen:
fremar