Is het erg om wat straatvuil te eten?

Mijn broodje was gevallen. maar ik heb hem toch opgegeten.
ook al zat er vuil van de straat aan.
dat was afgelopen zomer in antwerpen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Je leeft nog, dus het antwoord is nee. Een gezond mens heeft voldoende weerstand normaal gesproken. Of het fris is dat is een ander verhaal c.q. vraag :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
toen ik op school was heb ik ook mijn wafel laten vallen op de grond en opgegeten en het regende keiveel

Andere antwoorden (7)

Nee hoor daar zijn we prima tegen bestand, genoeg anti stoffen en weerstand voor, veeg het een beetje af.. je wilt niet weten hoe vaak als kind ik vroeger niet mijn gevallen snoepje toch weer snel heb opgeraapt ;) ik vind het een andere zaak als je iets uit de prullebak vist om het vervolgens op te eten..

Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet je broodje niet oprapen als het per ongeluk in de hondepoep is gevallen.. of iets anders viezigs.. maar dat zal wel niet het geval zijn geweest neem ik aan.. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. "Zand schuurt de maag", is een bekend gezegde. Je leert als kind natuurlijk dat je niets op mag rapen van straat om het vervolgens in je mond te stoppen.
Dit moet je natuurlijk als kind bijgebracht worden, omdat je dat anders niet weet als kind.
Je weet dus als ouder kind of volwassene zelf al wat de risico`s zijn en kunt dan goed inschatten in hoeverre je gevaar loopt. Kijk, je afgevallen ijsje zul je zelf niet van de straat gaan likken, hiermee krijg je meer bacteriën binnen, want wie weet wat er op de stenen gevallen of gelopen is.
Maar iets wat er maar kort mee in aanraking geweest is, heeft niet zoveel bacteriën. Ik denk ook dat je, hoe meer je van de straat eet, hoe beter je weerstand tegen die bacteriën opbouwt. Er zijn talloze daklozen, junks, zwervers die uit prullenbakken en van de straat leven en die zijn zelden ziek.
amc
14 jaar geleden
nee hoor dat valt wel wat mee.
wat denk je wat kinderen wel niet binnen krijgen als ze even in het gras of zandbak spelen en daarna doen ze zo de handjes weer in de mond,
en wij leven allemaal nog toch
14 jaar geleden
Nee,dat is het niet. Juist mensen die niet zo schoon in hun huishouden zijn,hebben een hogere weerstand dan poetsers en dweilers. Maar je moet het dan wel regelmatig doen en dat hoeft niet persé in Antwerpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Engels spreekwoord zegt: a little dirt doesn't hurt.
Het klinkt misschien vreemd maar de toename van allergieen in de westerse wereld wordt vaak in verband gebracht met een gemiddeld genomen overmatige hygiene
Ons afweermechanisme heeft dan te weinig te doen en gaat dan zelf maar wat ondernemen en overtrokken reageren op stoffen die op zich weinig kwaad kunnen.
Dat noemen we dan allergenen. Het lichaam maakt bij het detecteren van deze onschadelijke stoffen zelf een stof aan waar we feitelijk op reageren en dat is HISTAMINE.
Antiallergica bevatten dus antihistaminica.
Zo moeten we betalen voor iets wat op zich goed bedoeld was, hygiene heeft OOK veel levens gered (Semmelweiss)
Maar alles waar we in doorschieten rekent ons af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Das nu al een hele tijd geleden, dus dat was niet schadelijk. In theorie kun je wel tetanus oplopen, maar aangezien de bacterie in de bloedbaan terecht moet komen is de kans daarop erg klein. Het is waar dat daklozen ook van de grond eten, maar ik denk wel dat zij een hogere weerstand hebben doordat ze dit vaak doen. Maar als je een keertje eet wat je op de grond hebt laten vallen, zeker als de ondergrond niet heel vies was, dan kan dat weinig kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Zand schuurt de maag.' was het antwoord van mijn moeder toen ik haar ongeveer een halve eeuw geleden dezelfde vraag stelde.