Hoe komt het dat ik een mens ben geworden en bijvoorbeeld niet een konijn of een ander levend wezen? Is dat zomaar toeval?

Toegevoegd na 2 minuten:
Kan je ziel ook verhuizen naar een dierenlijf? En wie of wat bepaald dat?

Toegevoegd na 2 minuten:
bepaalT

14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil jou graag doorverwijzen naar mijn vraag over reincarnatie. Er staan een aantal interessante antwoorden tussen: http://www.goeievraag.nl/vraag/mechanisme-geschiedt-reincarnatie.38252
Snuffel
14 jaar geleden
dank je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe maar een +je als je het een goeie vraag vindt... :P (schaamteloos!)

Het beste antwoord

Dat ligt er weer aan wat je gelooft, als je gelovig bent dan geloof je niet in toeval. Jou bestaan heeft een reden, God heeft de mens geschapen en ons het paradijs gegeven.

Als je daar niet in gelooft dan weet ik het eigenlijk niet, dan is het waarschijnlijk wel toeval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Ik ben niet gelovig, maar geloof wel in reïncarnatie. Toch vind ik jouw antwoord het beste. Het is een oprecht gegeven antwoord. In tegenstelling tot een aantal andere antwoorden hier.
Je staat open voor een andere manier van denken, en dat doen maar weinig mensen.
Ik denk eigenlijk dat het geen toeval is dat we mensen zijn geworden, dat je net zo goed iets kunt leren van eens een keertje een dier zijn.
Misschien bestaat er wel een God en heb je gelijk. Ik ben benieuwd.
Snuffel
14 jaar geleden
Ik ben niet gelovig, maar geloof wel in reïncarnatie. Toch vind ik jouw antwoord het beste. Het is een oprecht gegeven antwoord. In tegenstelling tot een aantal andere antwoorden hier.
Je staat open voor een andere manier van denken, en dat doen maar weinig mensen.
Ik denk eigenlijk dat het geen toeval is dat we mensen zijn geworden, dat je net zo goed iets kunt leren van eens een keertje een dier zijn.
Misschien bestaat er wel een God en heb je gelijk. Ik ben benieuwd.

Andere antwoorden (6)

Omdat je ouders ook mensen zijn en niet konijnen of iets anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij ben je een konijn geworden. En daar hoef je je helemaal niet voor te schamen.

Toegevoegd:
Ik bepaal dat, maar alleen tijdens kantooruren.
AWM
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Vraag jij je zoiets nooit af?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik wat jonger was, vroeg ik me weleens zoiets af. Na een gedegen studie natuurkunde en door schade en schande wat wijzer te zijn geworden, ben ik wat kritischer tegen bovennatuurlijke zaken gaan kijken. Waar het eigenlijk op neerkomt is dat we dit tijdens ons leven nooit kunnen ontdekken. En als je doodgaat, verdwijn je voor eeuwig of je wordt gereset en bent gereïncarneerd. Hoe het ook zij, wat er gebeuren gaat, gaat gebeuren. Of je erin gelooft of niet. Dus heeft het weinig zin om je hier zorgen over te maken. Overgaan tot zaken waar je wél invloed op hebt is veel zinniger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PS - Volgens mij is AWM aen den borrel... :P
AWM
14 jaar geleden
Ik opereer op de uren dat de nummer 1 ligt te ronken.
Hik.
Nee je ziel is door God gegeven en kan naar mijn mening totaal niet verhuizen, je ziel is trouwens ook veel complexer en diepzinniger dan het denken, want dieren hebben geen ziel (ook nog) dan het denken van een dier. God heeft jou je ziel gegeven en dus bepaalt dat je mens bent geworden.

Toegevoegd na 3 uur:
dat is volgens mij zo vanuit mijn geloof in de Bijbel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Grietje,is er ooit een dier geweest dat tegen jou gezegd heeft: Ik heb geen ziel? Nee,natuurlijk niet,want dieren kunnen niet spreken,maar houdt dat dan ook in,dat ze geen ziel hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de mens en veel ontwikkelder dan dieren de zielen kun je niet met elkaar vergelijken en ik denk toch dat het anders is en er veel verschil tussen zit, als een dier sterft is en blijft het dood, en de mensen ziel leeft door en gaat zoals ik geloof naar de hemel of de hel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de dieren hebben een instinct en geen ziel zoals wij, dat geloof ik ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dieren hebben ook geen kennis van goed en kwaad, ze doden enkel om te overleven of ter verdediging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat maakt denk ik wel het grootste verschil tussen mens en dier, geen kennis van goed en kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist de kennis van goed en kwaad,maakt de mens vaak tot een dier/beest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je nagaan......
Snuffel
14 jaar geleden
Ik denk er zelf anders over, maar toch een plus voor je antwoord, omdat het ook een manier is om naar de vraag te kijken. Ik kan niet zeggen dat het een fout antwoord is, ik geloof alleen in iets anders dan jij. Volgens mij hebben dieren wel een ziel. Dat heeft volgens mij niks te maken met de gecompliceerdheid van de mens danwel het dier.
Nee je bent als mens geschapen op het moment van de allereerste afsplitsing...

Zielen (lees bezieling) kan niet naar beneden... Je promoveert alleen en je gaat nooit terug in de evolutie... Mensen kunnen nooit terug, niemand... Jij bepaalt dat zelf...

Hoe komt het dat ik mens geworden ben? Die vraag is een tikje vreemd... Je bent mens en dat ben je altijd geweest... Kun jij je herinneren dat je ooit dood geweest bent? Ik vermoed dat je NEE zegt op die vraag... En ik zeg je dat je nee zei omdat je nooit dood geweest bent, nooit, daarom kun jij het je niet herinneren...

Je was altijd al mens... Altijd... Je bent nooit iets anders geweest, nooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Ik zou toch best graag eens een kat zijn. Wel met fijne baasjes (lees: personeel) dan.
Snuffel
14 jaar geleden
Ik ben het er niet mee eens dat het een reïncarnatie 'naar beneden' is. Het kan heel waardevol en leerzaam zijn eens een konijn te zijn bijvoorbeeld.
Ja dat is toeval, als je ouders konijnen waren geweest was je nu zelf ook een konijn.
Van mensen die konijnen baren is geen voorbeeld bekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er uit een verbintenis tussen mens en dier nog nooit nageslacht is ontsproten.