Hoe komt het dat ik een mens ben geworden en bijvoorbeeld niet een konijn of een ander levend wezen? Is dat zomaar toeval?

Toegevoegd na 2 minuten:
Kan je ziel ook verhuizen naar een dierenlijf? En wie of wat bepaald dat?

Toegevoegd na 2 minuten:
bepaalT

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat ligt er weer aan wat je gelooft, als je gelovig bent dan geloof je niet in toeval. Jou bestaan heeft een reden, God heeft de mens geschapen en ons het paradijs gegeven. Als je daar niet in gelooft dan weet ik het eigenlijk niet, dan is het waarschijnlijk wel toeval.

Omdat je ouders ook mensen zijn en niet konijnen of iets anders.

Volgens mij ben je een konijn geworden. En daar hoef je je helemaal niet voor te schamen. Toegevoegd: Ik bepaal dat, maar alleen tijdens kantooruren.

Nee je ziel is door God gegeven en kan naar mijn mening totaal niet verhuizen, je ziel is trouwens ook veel complexer en diepzinniger dan het denken, want dieren hebben geen ziel (ook nog) dan het denken van een dier. God heeft jou je ziel gegeven en dus bepaalt dat je mens bent geworden. Toegevoegd na 3 uur: dat is volgens mij zo vanuit mijn geloof in de Bijbel

Nee je bent als mens geschapen op het moment van de allereerste afsplitsing... Zielen (lees bezieling) kan niet naar beneden... Je promoveert alleen en je gaat nooit terug in de evolutie... Mensen kunnen nooit terug, niemand... Jij bepaalt dat zelf... Hoe komt het dat ik mens geworden ben? Die vraag is een tikje vreemd... Je bent mens en dat ben je altijd geweest... Kun jij je herinneren dat je ooit dood geweest bent? Ik vermoed dat je NEE zegt op die vraag... En ik zeg je dat je nee zei omdat je nooit dood geweest bent, nooit, daarom kun jij het je niet herinneren... Je was altijd al mens... Altijd... Je bent nooit iets anders geweest, nooit...

Ja dat is toeval, als je ouders konijnen waren geweest was je nu zelf ook een konijn. Van mensen die konijnen baren is geen voorbeeld bekend.

Omdat er uit een verbintenis tussen mens en dier nog nooit nageslacht is ontsproten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100