Zijn er nog onderzoeksresultaten bewaard gebleven van de experimenten van Josef Mengele?

Ik heb gezocht maar ik kwam niets tegen, ik neem aan dat sommige notities op zijn minst bewaard moeten zijn gebleven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Josef Mengele
Deze 'engel des doods' voerde de meest gruwelijke experimenten uit op (vaak levende) gevangenen. Met name was hij geobsedeerd door tweelingen. Zo wilde hij weten hoe lang iemand in extreem kou zou overleven maar ook transplanteerde hij organen van mensen die aan een bed waren vastgebonden en volledig bij kennis waren.
De 'blauwe ogen' die zo kenmerkend waren voor het zuivere Arische ras probeerde hij te 'maken' door zuren en andere chemische middelen in de ogen van levende gevangenen te druppelen. Het laat zich raden of deze gruwelijke experimenten een kans van slagen hadden.
Hij heeft na de oorlog een dagboek geschreven en daar in zijn zogenaamde experimenten beschreven.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het boek is mij bekend maar ik ben op zoek naar de onderzoeksresultaten zelf.
ronron1212
11 jaar geleden
wat je onderzoek noemt daar is niets van vastgelegd. maar onderzoek is iets anders dan dat dit monster heeft gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dat vermoedde ik al, toch bedankt.
Dat soort informatie is lang niet toegankelijk geweest en na 50 jaar pas beschikbaar gekomen. Toen die archieven wel werden geopend bleek veel materiaal te ontbreken (vernietigd?).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is veel zelf tegenwoordige kennis (hoe gek dit ook klinkt!) over gebleven van dit soort wandaden uit de oorlog. Bijv. veel informatie over onderkoeling is direct werk van dit monster.