Hoe kan het dat een ei niet breekt als je die in het gras gooit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K
Cryofiel
14 jaar geleden
Welke ei? Die ei? Of deze ei? De ei loopt wel het risico een steen te raken en toch te breken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar dan gooi je die op een steen en niet in het gras eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er maar helemaal aan hoe je gooit.
Gooi een ei flink hoog de lucht in dan zal het, ook als het op gras landt wel degelijk breken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je ei op een voetbalveld gooit kan ik je verzekeren dat je ei breekt....
Wat voor een ei? Wat voor gras? Hoe hoog is je gras? etc.
Cryofiel
14 jaar geleden
@Koolwitje, ja je hebt gelijk, je moet de ei in de gras gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk ik heb altijd gelijk.... flauw grapje...:-P

Het beste antwoord

.De botsingkracht (energie) welk een voorwerp (ei) ondervindt wanneer het ergens op valt is afhankelijk van de snelheid waarmee het voorwerp aankomt, maar vooral ook van de vertraging die het voorwerp ondervindt tijdens het afremmen. Verleng de botsweg (trampoline), en de kracht is véél kleiner dan wanneer het voorwerp op een dikke staalplaat valt (botsweg nagenoeg nul). Bij een botsweg (vertragingsweg van nul is de botsingkracht oneindig groot. Het gras functioneert in jouw voorbeeld als trampoline en breekt in zekere zin de val of wel maakt de botsweg langer.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je levert het bewijs dat de val van het ei gebroken wordt door het gras en wel zodanig dat het ei niet breekt...

Het gras breekt de val, dus de vertragingskracht overschrijdt de breukkracht niet, daarom blijft het heel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je ook toevallig hoe het kan dat men een auto op eieren kan zetten zonder dat ze stuk gaan?
Ik heb het ooit geweten maar kom er niet meer op.
AWM
14 jaar geleden
Er bestaat bij een ei niet zoiets als een ‘breukkracht’.
Je kunt een ei onder je stoel zetten en erop gaan zitten, zonder dat ie breekt. Maar met een miniem tikje kun je hem breken. Jammer dat je er dat bij moest halen.
Omdat de gras zacht is