Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent juist het volgende: "Het contract duurt 12 maanden, daarna kun je per maand opzeggen"? De zin staat bij uitleg telefooncontract.

Ik lees daarin: Na een jaarcontract, kun je iedere maand opzeggen. Dus als ik in mei opzeg, dan ben ik er in juni vanaf. Klopt die redenering (niet)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mei/juni 2014 (als dat contract nu in gaat). In mei/juni 2013 zit je nog in het eerste jaar van je contract.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Die redenering klopt nà 1 jaar.
Dus eerste jaar kan je niet opzeggen, daarna elke maand
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
stel je contract loopt van 1 mei 2012 tot 1 mei 2013 dan kun je pas in de maand mei na 1 mei opzeggen en ben je er met in achtneming maand opzeg termijn vanaf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je al gelijk kan opzeggen en er dus op 1 mei 2013 vanaf bent, of bedoel je dat ook. De minimum termijn is 12 maanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist ja. Ik heb een 'akkefietje' met een oud staatsbedrijf dat voortdurend valse contracten opmaakt, zogenaamd door mij afgesloten. Nu wil ik er dus per direct vanaf, maar men beweert dat dat pas in november 2013 zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heu, mijn reactie was bedoeld voor Capthavoc..... Bedankt Capt!
na het abbonnement van 1 jaar, wordt deze stilzwingend verlengd met 1 maand per keer tot je het abonnement opzegt. persoonlijk zou ik dat in de gaten houden aangezien providers altijd met een leuke aanbieding komen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Stilzwijgend*
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing