Kan je met een AOT (Allround Operationeel Technicus) MBO-4 opleiding de afstudeer stage volgen bij de LHC (deeltjes versneller) in Zwitserland?

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om stage te lopen als laatste jaars AOT-er bij de Large Hedron Collider in Genève (Zwitserland). Ik ben druk aan het zoeken geweest op internet en op de site zelf staan vele mogelijkheden en richtingen. Aangezien ze in het engels geen mbo kennen of AOT opleiding zou ik willen weten of dat niveau hoog genoeg is om in aanmerking te komen. Er is heel veel interesse daar en dat zijn over het algemeen (wat ik kan vinden) HBO-ers maar dan ook wel meer de natuurkundige of ICT kanten op. Het zou echt een mega droom zijn die uitkomt om daar af te studeren met als insteek om daar later ook te gaan werken. Het zou dus gaan om de proces-operator werkzaamheden daar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb de site van het CERN (het instituut dat de LHC beheert) bekeken. Ze bieden alleen stages vanaf Bachelorniveau. Ze hebben wel vacatures voor process operators, misschien dat je een brief kunt schrijven dat je daarin geinteresseerd bent en of ze bereid zijn daarin interns aan te nemen. Kennis van thermodynamica en koelprocessen is hier van belang. Ik ken jouw opleiding niet en weet dus ook niet in hoeverre je technisch geschoold bent, maar besef goed dat vrijwel iedereen die hier werkt een universitaire opleiding heeft. Je moet je dus ook afvragen of je je hier thuis zult voelen. Daarnaast vereisen ze voor alle posities goede beheersing van Engels of Frans en basisbeheersing van de andere taal. Dus je zult in ieder geval Engels en Frans moeten beheersen op basisniveau. Het is een ambitieus idee van je, maar ik denk niet dat het onmogelijk is. Veel succes!

Bronnen:
https://ert.cern.ch/browse_www/wd_portal.s...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100