Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik prikte me net met een naainaald; hoe lang word bloeddonatie dan uitgesteld?

Bij Sanquin, de bloedbank.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zou best een regel kunnen zijn over het prikken met een gebruikte injectienaald. Dat lijkt me zeker een bezwaar voor bloeddonatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als DAT een criterium zou zijn, zou ik nooit in aanmerking komen om bloed te geven. Geen enkel punt hoor, al ben je dwars door je vinger heen gegaan. Alleen als je er een mega-infectie aan over hebt gehouden, moet die wel goed voorbij zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sanquin bellen en vragen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat is geen reden om een donatie uit te stellen. Als jij verder gezond bent mag je gewoon bloed geven. Alleen als je een prikaccident hebt gehad moet je een half jaar wachten.
Een prikaccident is een ongeval waarbij iemand zich verwondt aan een scherp voorwerp dat mogelijk in contact is geweest is met menselijk bloed, serum, plasma of met kweekvloeistoffen. De term wordt voornamelijk gebruikt binnen de zorgverlening waarbij prikaccidenten gebeuren in het kader van het uitvoeren van bepaalde handelingen bij andere mensen.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt ;)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing