Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de functie van het alfabet op de toetsen van vrij oude telefoons zonder schermpje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
823

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ha, die Bertie;

In de Verenigde Staten bestond de mogelijkheid al tientallen jaren om je telefoonnummer aan je (bedrijfs)naam te koppelen waardoor het makkelijker onthouden zou kunnen worden. Wordt in veel TellSell-achtige programma's daar al sinds de jaren zestig gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk omdat sommige nummer ook als tekst onthouden kunnen worden. Bijvoorbeeld 0900-BELSNEL
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet hoe het hier zit, maar in Frankrijk hebben ze al naambellen sinds ergens in de jaren '90 (of misschien nog eerder, maar ik kan me in elk geval actief herinneren van begin jaren '90), waarmee de naam dus een telefoonnummer voorstelt. Was retehandig, overigens.

Volegns mij doen ze dat hier ook - sinds kort - maar je hoort er zo weinig van. Maar hiervoor is het natuurlijk hardstikke handig om letters bij je toetsen te hebben. Zelfs op je draaitelefoon, overigens. Zo eentje had mijn oma - draaischijf met cijfers én letters.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding