Wat te doen wanneer de metaalvoorraden opraken?

Wat als de metaalvoorraden opraken, deze zullen net als de olie toch ooit eens opraken met al deze technologie enzo. Wat moetten we dan doen? Met metalen bedoel ik dus ijzer, koper en al die andere dingen die we gebruiken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeg ik ook niet, maar vraag het me gewoon af :)

Het beste antwoord

Je vraag is te vaag.
Je moet eerst definieren wat de toepassing is.
Het is duidelijk dat voor elke toepassing weer een andere oplossing is.
Koper is bijvoorbeeld vrij schaars. En dat word nog erg veel gebruikt voor kabels.
Maar wat betreft datakabels is er al een vervanger, namelijk glasvezel.
Met stroomkabels is dat niet. En dan moet je kiezen. Misschien minder koper gebruiken door een legering te gebruiken, of misschien de kern vervangen door een ander materiaal. De meeste elektronen reizen sowieso langs de buitenkant, dus dat maakt niet veel uit.

Een metaal als ijzer zal echt niet opraken, daar is echt veel te veel van.
En als edelmetalen opraken, dan is dat alleen een luxeprobleem.
Lood is weer makkelijk te vervangen door kunststof. In ieder geval voor de toepassingen die ik zo 1-2-3 kan verzinnen.
Munten e.d. heeft ook zijn langste tijd gehad.
Auto's en dergelijke zullen in de toekomst van fiberglass gemaakt worden, gok ik zo.

En zo kan ik wel even doorgaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Metalen kun je omsmelten en hergebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die metaalvoorraden zijn groter dan je denkt. Olie is niet her te gebruiken, metaal is dat wel. Dat gebeurt op grote schaal en dat wordt alleen maar meer. De auto waar je mee rijdt, of een familielid, is hoogst waarschijnlijk gemaakt van een oude fluitketel en een tuinstoelframe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijker van een raamkozijn.