De manier waarop glow-in-de-dark verf werkt is rond uit interessant te noemen. Als de verf is blootgesteld licht, absorbeert de verf de fotonen. Deze fotonen worden later vrijgegeven in het donker en dat is het effect wat de glow produceert. Het principe om fotonen op te nemen en later weer uit te zenden, staat in de wetenschap bekend als foto=luminescentie. Dit mechanisme is ook terug te vinden in de natuur en werkt kennelijk inspirerend op de mensheid. Glow in de dark verf is daarom ook uitermate geschikt om prachtige sferen te creeren in een donkere ruimte.
Glow in the dark verf heeft meestal een groenachtig tint of een witachtige tint, dit komt door de gebruikte materialen om de Glow-in-de-dark verf te creeren. De verf kan echter worden bewerkt met gekleurde pigmenten die ervoor zorgen dat de verf allerlei kleuren kan aannemen. Een nadeel van “gepigmenteerde“ glow-in-de-dark verven is dat deze de neiging hebben om minder fel te schijnen. Dit komt omdat de gebruikt kleur pigmenten het effect verdoezelen. Het blijft echter een prachtig gewaarwording! En de verf leent zich voor zeer interessante visuele effecten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gebeurt dat met fluor of fosfor of nog iets anders?