Rood heet rood omdat blauw al bezet was.
Hoe ontstaan woorden... Je ziet iets dat je nog niet kent en geeft er een woord aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie geeft er een woord aan?
rood is een adaptatie van rot uit het duits. En zo kun je het helemaal terug opsporen tot de eerste civilisatie die als eerste alles gingen benoemen met klanken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat alle dingen nu eenmaal een eigen naam hebben, dus rood ook! Gek he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Bertie;

Als je rood groen zou noemen gaf dat teveel problemen met de verkeerslichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook aangeleerd, wie de uitvinder van het woord is, is vergeten, maar het blijft maar herhaald worden, allemaal afspraak dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geloof in de schepping en dus ook dat Adam alles wat er is een naam heeft gegeven dieren planten dus ook de kleuren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rood. Rood is de kleur die het meeste effect heeft op de mens. Dat komt doordat onze verre voorouders grotendeels van vruchten leefden, vermits rijpe vruchten en bessen vaak rood zijn, is het menselijk oog zeer gevoelig geworden voor deze kleur. Ook omdat rood de kleur van bloed en van vuur is, valt ze zo op. Rood trekt zo sterk de aandacht dat het in heel de wereld gebruikt wordt als een signaalkleur, denk maar aan verkeerslichten, verkeersborden, achter-en remlichten, het rode tekentje op de warmwaterkraan,…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is alleen maar een verhaaltje over de kleur rood.
Geen antwoord op de vraag waarom het rood heet.