Als je je ogen dicht doet, welk bewijs heb je dan nog dat de wereld er nog is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die Chris871;

Dat zou je aan een blinde moeten vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Je voelt het onder je voeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijns inziens, kan je het ruiken, horen en voelen.
14 jaar geleden
Meestal kun je hem horen en als je ergens op staat, zit of ligt kun je hem ook voelen en als je je naar een andere ruimte begeeft ook ruiken.
Het is erg overschat, het zien als bewijsmateriaal; blinden weten ook altijd zeker dat de wereld er nog is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je voelt de plek waarop je contact maakt met de aarde, je hoort de geluiden om je heen, je ruikt je omgeving (wat niet altijd prettig is) En je proeft de luchtvochtigheid om je heen.
Zolang de andere zintuigen het doen, kun je altijd nog een beeld van je omgeving vormen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het feit dat ik dan nog steeds de geur van versgezette koffie ruik lijkt me een redelijk onomstotelijk bewijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je nog op beide benen staat..!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat leer je vanzelf als de eerste lantaarnpaal zich op je weg bevindt. Kleutertjes denken dat nog echt zo. Die doen hun ogen dicht en roepen: "Ik ben weg!"
AWM
14 jaar geleden
Je geheugen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen enkel bewijs... als dan ook nog de andere zintuigen het laten afweten, dan heb je geen ervaring... totaal geen enkele ervaring... Dus het is hetzelfde als in diepe slaap, horror is dat als je dat meemaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik mijn ogen dicht doe is er geen wereld meer!!!
Dan is er niks..geen wereld..dan is er helemaal niks!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus dan hoor je de wereld niet? Dan voel je de wereld niet? Dan ruik je de wereld niet?
Hoe erg het ook is om blind te zijn, ik wil dat zeker niet bagatelliseren, je hebt altijd nog je andere zintuigen...
Geen

En als je je ogen niet dicht doet, welk bewijs heb je dan dat de wereld er is?
14 jaar geleden
je hebt nooit een bewijs dat de wereld er is...
alles dat lijkt te bestaan is een begoocheling van de zintuigen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gedachten.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe erg het ook is om blind te zijn, gelukkig heb je dan nog de beschikking over je andere zintuigen. Dus je kunt nog ruiken, voelen, horen en proeven dat de wereld er nog is.