Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je hart bij het schrikken of het zien van je Geliefde echt wel opspringen of een slag overslaan?

Toegevoegd na 15 minuten:
Sneller kloppen, ja, dat kan. Maar letterlijk opspringen ook? En letterlijk een slag overslaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
806

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Sneller kloppen en een slag overslaan wel maar volgens mij blijft het hart zelf wel netjes op zijn plaats.

Als je ergens anders je hartslag voelt is dat de druk van het bloed in de aderen als er een 'golf' doorkomt die veroorzaakt is door het pompen van je hart. Als de aderen tijdelijk vernauwt zijn voel je dat duidelijk (bijvoorbeeld bij migraine)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij mij gaat mijn hart af en toe wel een beetje sneller kloppen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sneller kloppen, ja, dat kan. Maar letterlijk opspringen ook? En letterlijk een slag overslaan.
Ja dat kan zeker... Dan kan het hart in een hogere versnelling komen te staan en dat is een goed teken, want dan doet die je iets...

En liefde en het hart zijn vriendjes...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ kan aan XiniX merken dat het bijna Valentijn is...
Dat kan...het kan harder gaan kloppen van opwinding en als je erg schrikt klopt het in je keel...soms zo erg dat je bijna in ademnood komt.Na het bekomen van de schrik klopt je hard weer regelmatig......of niet!

Toegevoegd na 3 uur:
hard..moet hart zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*hart opnieuw ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha...stom stom stom stom...hart met een d....
het wordt wel omschreven door mensen dat ze, bijvoorbeeld, grote vreugde het gevoel haden dat het hart een sprongetje maakte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding