Hoe heten deze vruchtjes/zaden?

Het gaat me om de oranje/gele dingen en de groene zaden. Ik blijk er allergisch voor te zijn en wil eigenlijk wel weten waarvoor ik allergisch ben. Kan iemand op basis van deze foto's zeggen wat het zijn?

Toegevoegd na 41 minuten:
Ik had misschien de maten er eerder bij moeten zetten. De oranje/gele vruchtjes zijn ongeveer zo groot als een borrelnoot en de groen/bruine dingetjes zijn ongeveer zo groot als pijnboompitjes.

Toegevoegd na 43 minuten:
Overigens denk ik niet dat ze te eten zijn, ze zitten verwerkt in een krans.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Is het geen Arbutus (Aardbeiboom)? Volgens bijgaand linkje zijn ze wel te eten maar hebben ze weinig smaak.

De Cumquat is meer een soort langwerpig mini-sinaasappeltje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed! (De Arbutus). Nu alleen die zaadjes nog.

Andere antwoorden (2)

Ze lijken op Lyches
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn boek nageplozen en kwam op de kumquats.
Dit is een klein rond vruchtje met groene zaadjes, volgens mijn boek.
In de winkel zie je ze vooral nu, met de feestdagen liggen.
Ze liggen dan met, het lijkt net heel lichtbruine gedroogde blaadje, in een bakje.
Ze hebben de grootte van een flinke kers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat dacht ik eerst ook. Alleen vind ik de vorm niet overeen komen. Op de foto zijn de volgroeide vruchten er rond uit en kumquats zijn ovaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zijn te groot, sorry, had de maten er eerder bij moeten zetten. Ze lijken er idd wel een beetje op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer, ik hoop voor je dat je ze vindt :)