Hoe kan ik zelf iets maken om mee op te stijgen?

De goedkoopste manier om te kunnen vliegen.
En de simpelste manier.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.tandemsprong.nl/ff/index.html vanaf 210 euro

Het beste antwoord

een grote vlieger maken
waar je onder kan hangen zeg maar,

of moet je heel ver kunnen vliegen ?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet ver.
gewoon een kilometer is genoeg.
ik wil dat graag eens doen.
rebecca
14 jaar geleden
lijkt mij ook wel cool, ik ga mee :P

Andere antwoorden (10)

Flessen gevuld met Helium zijn te huur, en een paar ballonnetjes zijn ook de kosten niet.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is wel betaalbaar. En cool. En niet zonder gevaar, maar dat heb je vaak als je niet met je voeten op de grond blijft staan...
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heftig!
Veel boodschappen doen bij Appie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hangt aan een kabel en je vliegt als een vogel..

Kijk maar eens op deze site:

http://frankrijk.blog.nl/sport/2009/04/21/vliegen-kabel-franse-ardennen-fantasticabl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan op de zelfde manieer zo als wij dat als kinderen vroeger met kikkers deden! Maar dan zonder rietje én met helium. Wel opletten,dat je je zelf niet te ver op blaast,anders ga je vliegen in allmaal kleine stukjes.
Goede reis en stuur een kaartje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een goede joint...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker veilig, vergeleken met andere vlieg-knutselarijen :-))
Als je ergens wil vliegen kan je of een luchtballon vaart gaan doen of een keer een proef vlucht (in een tweezitter) bij een zweefvliegclub bv.

Ik denk echter dat dit niet is wat je bedoeld omdat je zelf ergens mee wilt vliegen.

Als je dit laatste wilt: Dat is in Nederland zonder brevet niet toegestaan en alles wat je bouwt valt onder conttrole van de RLVD.

Ook mogelijkheden zijn een matras parachute met een motor met propellor. Is relatief voordelig (maar ook dat vraagt om vliegles en kan je beter kopen...alleen al vanwege de goedkeuring die er nodig is.

Echt zelfbouw: Bij scrapheap zijn er een keer wat vliegklare vliegtuigjes gebouwd in 2 dagen tijd. 1 ervan vloog heel aardig, maar de piloten waren wel goed getraind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaaaa, dat was leuk bij scrapheap!
Probeer het eens door een tray Red Bull leeg te drinken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een heel grote luchtzak. Ga aan de ene kant zitten. Laat er iemand op springen vanaf de andere kant (de dikker de beter). Land in het water.

http://www.youtube.com/watch?v=VrZgYlGE8h0

SICK!

Toegevoegd na 19 minuten:
Misschien dat dit iets voor je is?
http://www.youtube.com/watch?v=Vi3-kQVD0ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met iets van 100 frisdrankflessen van 11/2 liter onder een stoel te maken met de hals naar beneden die voor de helft gevuld zijn met water en iets van 8 bar druk, die samen op hetzelfde moment ontkurkt worden,
kun je jezelf een heel eind de lucht in blazen.
De stuwkracht is fenomenaal en houdt even aan.
Neem wel een parachute mee, een val van van meer dan 30 meter op zelfs water is per definitie dodelijk en de kans is groot dat je hoger komt.
Ander methoden zijn van pyrotechnische aard en zullen een veel geringere overlevinskans geven.
Frisdrankflessen (van PP of PE) die je op eerder beschreven wijze prepareert geven een ongelooflijke stuwkracht en kunnen zichzelf , wat omgebouwd tot een raketvorm tot honderden meters hoogte het zwerk injagen.
Als je deze kracht weet te bundelen en synchroon
weet te ontsteken, kan het resultaat je wel eens in positieve zin verbazen.
Het voordeel is, dat je ipv. met vuur, water als stuwmiddel gebruikt, dus kan je niet verbranden.
Onderschat de kracht echter niet, het kan je ernstig verwonden.