Hoe blijft het licht branden op een zinkend schip ?

Je ziet het wel op tv de titanic enzo het licht valt pas uit als hij bijna onderwater is en dan meestal ook omdat de generator uitvalt.
maar waarom blijft het zolang branden ?
je zou met water toch kortsluiting maken ?

14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het lijkt mij dat er twee dingen aan de hand zijn:

1) Noodverlichting: Mensen onder in het schip moeten ook naar buiten kunnen

2) Zolang de motoren nog lopen en dus de generatoren van het schip aansturen zal het gewone licht blijven functioneren. Ik denk dat de schakelkasten en dergelijke waterdicht en brandvrij geconstrueerd zullen zijn om het schip in nood zolang mogelijk van licht en stroom te kunnen voorzien.

Lokaal zullen groepen wel gaan uitvallen wanneer het water kortsluiting veroorzaakt. De stoppen slaan dan door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In 't echt zal dat inderdaad uitgaan, totdat 't water de electrische panelen raakt. Maar bij een schip die zinkende is, hoeft er nog geen water bij de electrische delen gekomen te zijn. Verder zullen er ook verschillende spanningsgroepen zijn; dus als de ene groep uitvalt, dan de andere nog niet direct.

Toegevoegd na 16 seconden:
totdat = zodra
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
+1. Juist. Dat heb je ook bij auto's die te water raken.
En zout water maakt er nog eerder een einde aan dan zoet water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je
zonder licht zouden wij de film niet echt kunnen volgen,:P
daarom blijft hij aan staan
14 jaar geleden
Ha, die Capthavoc;

Kwestie van een goeie special-effectsafdeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is toch wachten op kortsluiting: kijk maar eens bij een auto die met de lampen aan te water is geraakt
dan zul je nog verbaast staan hoelang het nog duurt voordat er kortsluiting optreed en de lampen uitgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op schepen is de meeste verlichting gasdicht (dus ook water) de noodverlichting is een 24V systeem op accu's ook dat blijft lang goedgaan, ook die zijn WD geplaatst (gassen worden door een buis afgevoerd). Een noodverlichting moet het doen igv nood. Verder zijn ze in films altijd erg goed in overdrijven.