Is mijn horloge kapot?

Mijn Casio horloge heeft ruimte om de dag (van de maand) te weergeven. Het meest rechtse rondje dus.

Echter kan ik deze dag niet aanpassen. Het idee is dat je deze wijzer kan draaien door de kroon er half uit te halen (i.p.v. helemaal, wat je doet om de tijd te veranderen). Als ik dit doe gebeurd er niets. Ook het verzetten van de tijd, wat wel helpt om de dag van de week goed te krijgen, helpt niet.

Is mijn horloge dus (deels) kapot of is er een manier om dit op te lossen?

B.v.d.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Zitten er geen extra (verzonken) knopjes aan de zijkant?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nope

Het beste antwoord

Ik heb een horloge met dezelfde functies. Bij mij moet ik voor deze functie het draai knopje precies in tegen gestelde richting draaien dan je zou doen om de tijd te verzetten. Bovendien zijn meerdere 'slagen' nodig om 'm 1dag te verzetten. Hoop dat dit de oplossing is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft geholpen om in de andere richting te draaien. Dankjewel!

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat hij kapot is, ik zou als ik jou was even langs de juwelier gaan. Deze kan meer raad geven en het waarschijnlijk verhelpen.

Groet,

Xzezz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de wijzer helemaal niet draait, is die voor de sier. Hoort ie wel te draaien, dan zou je één van de knopjes half eruit moeten trekken (wel voorzichtig), en eraan moeten draaien.