Als een persoon bij een operatie een metalen pen in zijn been gekregen heeft,word die dan verwijderd na zijn overlijden bij een begrafenis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Nee een stalen pin hoeft niet verwijdert te worden.
Wel kunnen crematoiria, vragen om de verwijdering van een pacemaker of silicone dit alleen bij een crematie.
I.v.m. ontploffings gevaar.
Je zou zelf kunnen overwegen of een pacemaker en silicone ook niet bij een begrafenis verwijdert zouden moeten zijn, omdat deze dingen niet verteren. Maar dit wordt meestal niet gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt.. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Waarom zouden ze een metalen pen verwijderen als je begraven wordt. Ik zie het nut hier niet van in. Dus mijn antwoord is heel simpel nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.

Ook bij crematies worden metalen pennen niet verwijdert. Die kunnen ze naderhand makkelijk uit de as vissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk niet.
Wel in het geval van een crematie, maar dan pas ná het cremeren.
Het zou maar raar staan, zo'n pin in je as.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En het gaat moeilijk in de urn... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha...een klein pennetje toch wel?
Neen dit doen ze niet. Alles blijft erin wat erin zit. Alleen eventuele wanneer je donor bent worden er dingen uit gehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad +
meest wordt deze na een aantal jaren weer uit je been verwijderd,maar na je overlijden blijft het zitten waar het zit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom verwijderen? na een grafruiming zal dat weer naar boven komen samen met het skelet dan zal dat gewoon weg gegooit worden en na het cremeren wordt dat ook verwijderd voordat de urn aan de nabestanden wordt gegeven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of ze recyclen het gewoon...
Nee hoor, absoluut niet, als ik dood ben blijven ze van mijn pinnen af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, de plaat wordt niet verwijderd.
Indien er een crematie volgt dan verzameld men nadien alle metalen en wordt hiermee een goed doel gesteund.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt inderdaad +
Nee, deze blijven gewoon zitten na het overlijden, wel worden zaken als een pacemaker verwijdert. Dat gebeurt dan in veel gevallen al door de arts die de overledene dood verklaard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord +
Een pacemaker wordt wel verwijdert, misschien omdat ze die opnieuw bij een ander kunnen gebruiken geen idee, maar een metalen pen laten ze volgens mij wel zitten