Zirkonia
Een zirkonia is een door de mens vervaardigde steen (dus geen edelsteen) die qua uiterlijk en kenmerken exact lijkt op een diamant.
Crystal, kristal, swarovski
Kristal is materiaal dat bestaat uit glas dat een hoeveelheid lood bevat. Volgens Europese regelgeving moet kristal meer dan tien procent loodoxide bevatten. Als het meer dan 30 procent lood bevat, is het hoog loodkristal zoals Swarovski (circa 32 procent lood). Hoe meer facetten aan het kristal, hoe groter de kleurenschakering.

Dus je vergelijkt nu een door de mens gemaakte steen met een stukje glas met lood.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zirkonia is een oxide vorm van zirkonium en benaderd het dichtst diamant en dat is een gesteente..
Swarovski is gemaakt van bergkristal en dat is een mineraal met een kristallijne structuur..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zirkonia is een kristal van zirkonium oxide (ZrO2), een keramische materiaal dus. Het lijkt qua eigenschappen een beetje op diamant. In de natuur komt het zelden voor, het meeste zirkonia dat je ziet is door de mens gemaakt.

(Swarovski) kristal, wordt meetstal geassocieerd met kristal glas. Technisch gezien is dit geen kristal maar een amorfe vaste stof gevormd van kwartszand (voornamelijk Siliciumdioxide) en metaal oxide. In het geval van kristal glas is dit lastte lood oxide, dit zorgt voor een hoge brekingsindex. Hierdoor heeft kristal glas meer schittering en een rijker kleurenspectrum dan 'gewoon' glas.

Eigenlijk vergelijk je een speciaal soort glas met een goedkoper alternatief voor diamant.