Is er een verband met het lezen van boeken en succes/intelligentie?

Mensen met geld of succes of mensen die pretenderen dit te hebben hebben altijd grote wanden met boeken...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De uitbreiding van je vraag is een aanname die niet klopt.

Het beste antwoord

Boeken hebben zegt niets over boeken lezen, daarnaast: wat voor boeken zijn het?

En dan nog iets: hebben die mensen wel tijd om te lezen?

Er is een verband tussen je algemene kennis en boeken lezen, je intelligentie stijgt echt niet enorm door het lezen van boeken maar over het algemeen lezen mensen met een hogere intelligentie meer boeken en ook meer boeken waar je wat van op steekt. Maar die zijn dus vaak al slimmer.

Dus: je algemene kennis zal stijgen door veel te lezen maar niet je intelligentie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja.
Door het lezen van boeken leer je goed Nederlands en ook andere dingen. Daardoor word je slimmer. En dan heb je ook meer succes, bijvoorbeeld door een goede baan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snuffel
11 jaar geleden
Voor mij gaat dat niet op. Ik lees al mijn hele leven, dagelijks romans, en heb er een wanden mee vol staan, maar die baan heb ik nog steeds niet. Helaas. Maar misschien ben ik een uitzondering.
Intelligentie wordt gevoed uit bronnen. Het boek, en wel een goed, zinvol en nuttig boek is één van die bronnen. Niets mooier dan een goed boek en daarbij in een luie stoel gezeten. Leer je meer van dan al die flitsmomenten via internet. Laten wij het lezen volhouden en aan onze kinderen voor doen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Of geld en succes beslist van veel boeken te lezen heeft te maken betwijfel ik. Ik ken mensen die wanden met boeken hebben maar ze meer verzamelen dan lezen. Maar het lezen blijft één van de bronnen om je te helpen intelligenter te worden.