Wat doet NAMUR?

Ik bedoel niet dat plaatsje in Belgie, maar de organisatie NAMUR. Ze schijnen werkzaam te zijn in de procesindustrie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
1.1K

Het beste antwoord

In de industrie zijn er bepaalde zones waar er explosie gevaar heerst.
De elektriciteit wordt dan een probleem omdat men GEEN vonken mag veroorzaken.
Daartoe is er een bepaalde techniek ontstaan in de proces- regel- en stuurtechniek welke aan strenge regels gebonden is. Dit noemt men ook intrinsieke veiligheid.
Daarvoor is er ook een gamma aan apparatuur ontwikkeld die aan die eisen voldoet om op een veilige manier te kunnen werken.
De theorie errond zal ik u besparen maar in bijgevoegde link krijgt u al een idee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Namur is kennelijk een Duits ingenieursbureau dat zich bezig houdt met industrieële IT en process controle technologie.