Hoe groot dient een perceel te zijn om een installatie voor winning van geothermische energie te realiseren?

In Overijssel zijn gebieden aangewezen waar geothermie kansrijk wordt geacht door de provincie.
Een installatie voor feitelijke winning heeft een "duplet". Dit zijn twee leidingen waardoor water omhoog en omlaag gaat tot de warme gesteentelagen in de diepe ondergrond. Er zal dan bovengronds ook iets van een faciliteit moeten staan. Ik vraag me nu af hoeveel ruimte dat behoeft, inclusief bijkomende apparatuur, buizen, werkruimte, en of er daarenboven ook nog extra ruimte nodig is voor de installatie van het duplet. Dit om dat te weten hoe groot het aan te kopen of te pachten perceel dan dient te zijn

6 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (1)

Om een installatie voor winning van geothermische energie te realiseren, is een perceel van minimaal 0,5 hectare vereist. Dit is afhankelijk van de techniek die wordt gebruikt.
Bronnen:
een maand geleden