Hoe kan het, dat water zich sneller verspreid over stenen dan water aangelengd met limonadesiroop?

Afgelopen zomer heb ik met een vriendin een proefje gedaan, we lieten gewoon water op de stenen vallen, en een stukje verder water met limonade. de stenen rond om de plek waar water op lag werden veel sneller nat dan de stenen rond om de plek van de limonade.

Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

doordat de viscositeit(stroperigheid) van de limonadesiroophoudende vloeistof hoger is dan water loopt deze minder snel uit elkaar,als je deze proef nogmaals zou uitvoeren een dan ook nog met water met afwasmiddel erin zul je zien dat de laatse nog sneller uitloopt,dit water is dan ook natter dan gewoon water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

DE viscositeit is lager, dus plakt minder aan zichzelf, vandaar dat die sneller vervloeit...