Zijn er bedrijven gespecialiseerd in het beinvloeden van online polls?

Ik doe voor mijn afstudeer stage een onderzoek naar online stemmen en social media. Ik weet dat er bedrijven zijn die deze polls kunnen beinvloeden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wat vaak gedaan wordt om polls te beïnvloeden, zijn meerdere stemmen tegelijk doorsturen.
Dit wordt gedaan via andere proxy servers, waardoor je iedere keer een ander IP-adres hebt!

Bij sommige polls is het ook mogelijk elke dag te stemmen, vaak worden dan stembots ingeschakeld die elke dag automatisch voor je stemmen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een poll kan ook worden beinvloed door berichtgeving erover op nieuws-sites. Bijvoorbeeld als op geenstijl.nl wordt opgeroepen om op een bepaalde optie te stemmen. De uitslag van zo'n poll is dan waardeloos.