Waar kijk je meestal naar als je aan het staren bent?

Zijn er overeenkomsten tussen de plaatsen waar je ogen automatisch naar toe dwalen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan van alles zijn.
Soms kijk ik naar de hoek van een tafel,
soms weer naar een ander voorwerp.
Het is net zo waar je op dat moment als eerst kijk.
En dan blijf je daar kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ze zeggen dan dat je hersens even pauze nemem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon iets. Je hebt t toch ook altijd later pas door dat je naar iets aan t staren was. Je gedachtes dreven weg
Bij het staren kijk je nergens bewust naar. Je hersens zijn met heel wat anders bezig, en de visuele informatie wordt niet bewust verwerkt. Het is een willekeurig object waar je naar kijkt, daar kies je niet voor. Dat kan heel genant zijn als je per ongeluk naar een persoon staart. Maar, als er wat onverwachts gebeurt, stel dat er een muis door je gezichtsveld loopt, dan bereikt dat toch je hersenen en dan is het staren in één klap voorbij...
AWM
14 jaar geleden
Naar niks, je kijkt maar ziet niks. je bent aan het dagdromen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die MarieAnne;

Naar een denkbeeldig punt of een object. Afhankelijk van de omgeving kan dat verderaf of dichterbij liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mensen kijken bij het staren schuin omhoog, meestal niet naar een bepaald voorwerp dichtbij maar eerder wat verder weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan of men in de toekomst denkt of terug denkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar zie jij dan een verschil?
En waarom?
Als je aan het staren bent is je blik naar binnen gericht en ben je meestal een situatie die zich niet daar en op dat moment afspeelt aan het visualiseren.
Dus met je omgeving ben je niet bezig en kijk je ook niet naar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar niks bijzonders eigenlijk, maar toch volgens mij meestal naar buiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nergens, je ogen staan dan toch uit... Kijk maar of het klopt...

XiniX
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal kikje naar het binnenste van je geest en omdat die niet zichtbaar is zie je niets. Je neemt als je staart niet bewust iets waar.