Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je de kunstof pom oftewel polyoxymethyleen lijmen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met lijm?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Moeilijke vraag, denk ik. Het is dan wel immers meestal gebruikt als vervanger van metaal, maar het kan noch tegen hoge temperaturen, noch is het echt zuurbestendig, waardoor men meestal andere stoffen bij het polyoxymethyleen voegt.

Ik vermoed dat je de vraag stelt om voorgefabriceerd POM wellicht vast te doen hechten aan ander POM, omdat het meestal wordt geleverd in een gegranuleerde vorm (door ofwel extrusie of uitpersing in een 'moule/vorm' ofwel door inspuiting in een 'moule/vorm').

In dat geval, is volgens mij de enige goede methode, het te verhitten tot tegen smeltpunt en de verschillende onderdelen terug samen te laten smelten, zoals het ook tijdens het productieproces gebeurt.

Misschien kan ik beter antwoorden, als je aangeeft voor welk soort applicatie je de POM hebt aangeschaft, en waarom je niet met staal werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding