Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben mensen wel schoenen nodig?

Als je altijd op blote voeten loopt krijg je toch genoeg eelt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
745

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voornamelijk dragen we schoenen omdat het minder koud is aan de voeten, zeker in deze contreien. En natuurlijk de onnatuurlijke ondergrond waarop wij lopen. Blote mensenvoeten zijn van origine ontworpen voor een ondergrond van gras en aarde, waar je met enige oefening inderdaad uitstekend op blote voeten uit de voeten kan. Geen centje pijn, en in no time genoeg eelt om een steentje of doorntje te kunnen verwerken zonder ongelukken. Asfalt en klinkers willen trouwens ook prima pijnloos, hoor. Alleen grind is wat minder, maar ook dat went als je veel op blote voeten door het grind loopt.

Wat dat betreft zijn schoenen een duidelijke door de mens bedachte aanpassing aan een door de mens gemaakte wereld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je kunt ook nog in de kak staan met je eelt...

Toegevoegd na 5 minuten:
En mode is ook wel een leuke bijkomstigheid..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, wat heb je liever? sijpelende kak tussen je tenen? of een vieze schoen?
En eelt wordt zeker niet koud in de sneeuw?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Zoisdat;

Op zich klopt dat, maar je krijgt er de handjes vast niet mee op elkaar als je in een knap pak op sollicatiegesprek verschijnt op je blote kakkies....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schoenen zijn niet nodig, zo zijn kleren in principe ook niet nodig ( als we geen kleding zouden hebben, zouden we waarschijnlijk nog een vacht hebben tegen de kou ).

Maar inmiddels is de mens er zo erg aan gewend dat we in het begin in ieder geval erge last van onze voeten zouden krijgen en het wordt maatschappelijk als ongewoon beschouwd om geen schoenen te dragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt. Mensen hebben geen schoenen nodig. Na langdurig lopen op de blote voet, vormt zich een eeltlaag, die zich kan meten met de zool van een schoen.
Aangezien de schoenenproductie goed is voor 8.5% van de CO2 productie, en aangezien daar dierenhuid voor gebruikt wordt, stel ik voor om de schoenen af te schaffen.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voorstel afgewezen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik zou zeggen, als jij er nu mee begint, dan volgt de rest vanzelf :D
http://www.goeievraag.nl/vraag/dragen-schoenen.30163
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mensen er niet zo'n rotzooitje van zouden maken, zou het wel lukken zonder schoenen. Maar glas, spijkers en veel andere zaken worden door eelt niet tegengehouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mij werk ben ik verplicht werkschoenen te dragen en rubbere laarzen als ik onder spanning werk. Anders hou ik met niet aan de VCA / BEI. Dus in me werk mag ik niet op blote voeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding