Waarom zijn er zoveel spinnewebben in de herfst? In de zomer zijn er toch veel meer vliegbeestjes ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Het lijkt wel alsof er in de herfst veel meer spinnen zijn. Maar die spinnen waren er in de zomer ook al. Spinnen paren in de herfst en zijn pas een jaar later volwassen. Ze zijn dus gegroeid en maken grotere webben. Daardoor zie je ze beter.
Ze maken hun web het liefste op plekken die van de wind zijn afgeschermd, omdat het web anders makkelijk kapot gaat. Daarom zitten ze vaak in tuinen en tuinpaadjes tussen huizenrijen in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
+1 ... en ik hoef geen antwoord meer te typen... ;-)

Andere antwoorden (2)

In de herfst zie je ze beter door de nevel die dan aan de draden hangt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord van hidde109 is helemaal juist.
Daar komt bij dat je in de herfst meer vliegjes in huis hebt, omdat die de warmte opzoeken.
Spinnen spelen daar handig op in.