Algemene kennis heeft niets met je IQ te maken maar met kranten lezen, het nieuws volgen, in de geschiedenis duiken en her en der wat oppiken in biologie en aardrijkskunde en vooral veel meelezen op goeievraag.nl

Als je wilt kijken hoe jouw algemene kennis ervoor staat kun je inderdaad naar tvquizzen kijken maar ook online is er van alles te vinden. Hier staat heel veel bij elkaar: http://www.alle-tests.nl/kennis-testen-trivia-quizzen-algemeen.php?katb=0710

Toegevoegd na 6 uur:
Het antwoord over IQtesten is verwijderd en daarom staat mijn eerste zin er een beetje vreemd zo....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Annswers
11 jaar geleden
ja ik begrijp het, ik begon zelf ook te twijfelen aan het verband tussen iq en algemene kennis.

Andere antwoorden (3)

En natuurlijk kun je ook thuis 'meespelen' met kennisquizzen op de TV als 'Per seconde wijzer', 'Twee voor twaalf', '1 tegen 100' en 'Met het mes op tafel'. Als je veel antwoorden goed hebt, zegt dat iets over je eigen algemene kennis.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is inderdaad een beter antwoord dan het IQtest-antwoord! Algemene kennis heeft weinig met het IQ te maken.
Je kan ook algemene kennis en specifieke quizzen spelen op bv funtrivia.com.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aanmelden bij Mensa.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mensa gaat over het IQ, niet over algemene kennis.