hoe zie je het verschil tussen een mannelijke en een vrouwelijkehoutduif?

ik heb op diverse sites gekeken maar nergens word het verschil besproken. ik weet van veel vogelsoorten t verschil tussen man en vrouw, maar bij de houtduif, kom ik er maar niet achter............ wie leert mij wat bij?

vast dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.9K

Het beste antwoord

Vaak (maar niet altijd) zijn mannetjes wat forser gebouwd en hebben vooral een wat forsere kop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch?! ik had al zo een vermoeden..... jammer dat ik t niet duidelijker kan zien, ik heb elke dag bezoek van deze duiven, en t zou zo leuk zijn als ik wist wie er dit keer mij vereerd met zijn of haar bezoek........... maar de een is idd wat forser dan de ander................. dank je wel voor je informatie!! grtjes van Umria
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit wilde ik weten, dus t beste antwoord......dank je wel.

Andere antwoorden (1)

niet aan het uiterlijk, maar aan het gedrag zie je het verschil.
als mannetjes een vrouwtje interessant vinden, buigen ze steeds weer voor haar.
verder maken ze op en neer gaande vluchten, waarbij ze bij het opstijgen de vleugels tegen elkaar klappen.
Rieneke1