welke filosoof vond dat mannen en vrouwen gelijk zijn?

Ik ben op zoek naar een filosoof die zegt dat mannen en vrouwen gelijk zijn! Het mag zowel een oude als een nieuwere filosoof zijn! Ik hoop dat jullie kunnen helpen, want ik moet het echt weten!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Simone de Beauvoir

Toegevoegd na 2 minuten:
En Pythagoras.

En nog veel meer:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Feministische_filosofie#Vrouwelijke_filosofen_vanaf_de_6e_eeuw_v.Chr.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, op Wikipediaaaaaaa.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beroemd is haar stelling dat een vrouw niet als vrouw wordt geboren (in sociale zin) maar tot vrouw wordt gemaakt (door opvoeding en socialisatie).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+simone+beauvoir+vrouw+geboren