Waarom voorspelde Newton dat de wereld in 2060 vergaat? Wat voorzag hij?

Weet jij het antwoord?

/2500

NEWTON VOORSPELDE EINDE VAN DE WERELD IN 2060 Newton voorspelde einde van de wereld in 2060 17 JUNI 2007 DOOR ADRIANUS V 36 REACTIES Volgens de beroemde Engelse natuurkundige Isaac Newton (1643-1727) zal de wereld in 2060 vergaan. Aldus een brief van hem uit 17041 die vanaf morgen tot 17 juli in Jeruzalem in de Jewish National & University Library (JNUL) tentoongesteld zal zijn, samen met een serie manuscripten onder de naam “Newton’s secrets“. De manuscripten geven inzicht in Newton’s ideeën over alchemie, Bijbelse interpretaties, de architectuur van de Joodse tempel én de Apocalyps. In de brief uit 1704 past Newton een soort van exegese toe op het Bijbelboek van Daniël en komt hij tot de conclusie dat de wereld 1260 jaar moet eindigen ná het jaar 800, het jaar dat met de keizerskroning van Karel de Grote het Heilige Rooms Rijk in West-Europa begon. Ook zonder zakjapanner kunnen we zien dat dat leidt tot 2060. We moeten dus nog 53 jaartjes geduld hebben voordat we weten of Newton het bij het rechte eind had of niet. Als ik alle rampspoed om mij heen zie denk ik dat hij wel eens gelijk kan krijgen.

Bronnen:
http://www.astroblogs.nl/2007/06/17/newton...

Er hebben zoveel mensen het einde van de wereld voorspeld, al deze voorspellingen moet je met een paar eetlepels zout nemen. Echter, de zekerheid van het wel of niet heb je nooit. Maar ook ik kan zomaar een wilkeurige voorspelling doen: Bv: Oranje wint het EK.. Tja de kans is gewoon aanwezig dat we wel eens zouden kunnen winnen. Newton kon die voorspelling makkelijk doen, wetende dat het een ver van zijn bed show was, en hij het toch allemaal niet zou gaan meemaken(wat heet, verre van dat;)) Wat ik bedoel is dat 2060 destijds nog zo verweg was, dat hij misschien dacht dat we nooit zolang zouden doorleven(met alle religieuze gedachtes ect etc) Wel geef ik toe dat we er hard naar op weg zijn om die voorspelling uit te laten komen als mens zijnde, echter ik persoonlijk denk dat we het jaar 2200, om maar even wat te noemen, nog wel als mens zijnde zullen halen op de voet die we nu nemen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100