Hoe heet is vuur ?

Vuur van een brandende krant is dat minder heet dan van
een b.v brandende gastanker.
Ik bedoel niet de omgevingswarmte,alleen het vuur.

Toegevoegd na 26 minuten:
Brandende krant-brandende gastanker wat is het verschil?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat wil je nu eigenlijk weten Addick... Je schrijft overal niet volledig...?
itsme
14 jaar geleden
Als je de vraag onjuist formuleert, dan krijg je antwoord op de onjuist geformuleerde vraag. Je letterlijke vraag is 'hoe heet is vuur' en geloof me, er staan hele goede antwoorden hieronder die jij allemaal stuk voor stuk onvolledig vindt. Vraag dan duidelijk 'wat is de temperatuur van een vlam van een brandende krant en wat is de temperatuur van de vlam van een gastanker' als je dat perse wilt weten. Niet dat je dan andere antwoorden zou krijgen, want alles is afhankelijk van de hoeveelheid zuurstof die wordt aangevoerd ter plaatse van de vuurhaard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor jou Itsme! Jmmr dat dat hier niet kan.
itsme
14 jaar geleden
@addick, je hebt mijn reactie niet goed gelezen. Het is afhankelijk van de hoeveelheid zuurstof die wordt toegevoegd aan de vlam, want een onvolledige verbranding heeft een andere temperatuur dan een volledige verbranding. En wat voor gas heb je in je gastanker? Propaan, butaan, LPG, aardgas? Hoe brandt deze tanker, is die opengebarsten of spuit het er uit via een lek of een afsluiter? enneh... heb jij nou minduimpjes lopen uitdelen hier?? Want jij was degene die kritiek had op de antwoorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen Itsme hij niet... Hij heeft nog geen 100 punten ;-)
Wie wel weet ik ook niet..

Het beste antwoord

Dat is heel verschillend. Van metaal kwam ik achter kan zelfs 2.200C. zijn.

Toegevoegd na 10 minuten:
Vuur is een reactie waarbij energie vrijkomt. Die energie zorgt voor de temperatuur van de vlam. De temperatuur van de vlam wordt beïnvloed door de hoeveelheid zuurstof. Doorgaans geldt: hoe minder zuurstof, hoe kouder (minder warm) de vlam.

Toegevoegd na 12 minuten:
Een branderde krant is niet heter dan brandend gas. Gas heeft een betere verbranding.

Toegevoegd na 22 minuten:
Het verschil van temperatuur is te zien aan de kleur van het vuur, hoe lichter de kleur, hoe heter het vuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
antwoord niet volledig, kijk naar vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is je vraag niet volledig Addick, iedereen krijgt van jou dezelfde opmerking. Mist er misschien ergens een vraagteken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste en volledige antwoord.

Andere antwoorden (6)

Vuur is tussen de 300 en 1100 graden celsius...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoord niet volledig,lees vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je vraagt hoe heet vuur is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees vraag en toelichting
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou daar geeft ze toch antwoord op... +
itsme
14 jaar geleden
@addick: En toch is het echt een antwoord op je vraag. Ook als jij het niet goed vindt, is het toch een antwoord...
Vuur zelf heeft geen vast temperatuur. Vuur is niets anders dan een chemische reactie. Wat misschien wel handig is voor te weten bij de temperatuur.
Als het een rode kleur heeft is het tussen 525C en 1000C hoe voller hoe warmer.
Oranje: 1100-1200C
Wit:1300-1500C
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet volledig,kijk naar toelichting
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Dat varieert van wat er verbrandt... 900 tot 3500° celcius...

Ethyn dat verbrandt zit op ±2500° en een thermische lans op 3500°...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De temperatuur van het vuur in de zon is rond de 5400 graden celsius.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Het hangt er maar van af wat voor vuur je bedoelt; de brandende (smeulende) top van een sigaret haalt al gauw 800 graden, vlammen van een houtvuur tot zo'n 1200, maar de blauwe vlammetjes die je uit zo'n heet stuk hout ziet ontsnappen zijn al flink warmer, een blauwe vlam wijst op volledige verbranding, het geel wat je bij hout meestal ziet komt door roet en duidt op onvolledige verbranding. De blauwe vlam van acetyleen van b.v. een snijbrander heeft een temperatuur van meer dan 3000 graden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.500 graden celsius