Wat was destijds het doel voor het ontwikkelen van de microscoop?

We maken voor ANW een PO over de microscoop en dit is een vraag waar we niet zo goed uitkomen. kan iemand ons misschien helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Anthony van Leeuwenhoek werkte als assistent in een winkel. Daar werd hij geïnteresseerd in het idee, omdat hij een vergrootglas gebruikte om te kunnen tellen hoeveel draden er in een geweven stuk stof zaten. Dat was nodig om de kwaliteit van de stof te bepalen. Hij wou dus het vergroot glas verbeteren om meer te kunnen zien.

Toegevoegd na 9 minuten:
Nieuwsgierigheid!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Willen weten waarom iets zo is en niet alles voor zoete koek slikken lijkt me wel een mooi antwoord.
Als ik het wel heb, wilde van Leeuwenhoek iets moois doen met kurk. Hij meende dat het nog levend was.
Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een doel om de microscoop te ontwikkelen is pas gegroeid, toen men ontdekte dat men door twee lenzen op een bepaalde afstand van elkaar te houden een vergroting te zien kregen. Meer over de microscoop hieronder:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Microscoop
11 jaar geleden
Het menselijk oog faalde bij het kunnen aanschouwen van microscopisch kleine objecten. Men had een microscoop nodig...