Hoe kun je licht meten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte of snelheid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@moolkeesje sterkte

Het beste antwoord

Met en lichtmeter .
Deze meet de sterkte van het licht in aantal lux.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij/hij kan ook de snelheid van het licht bedoelen
Wordt uit de vraag weer eens niet duidelijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn weten heeft licht maar één snelheid : lichtsnelheid. Die hoef je niet te meten denk ik gewoon opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk niet dat vragensteller het dermate ingewikkeld en op dat niveau bedoelt ,eerlijk gezegd. Maar zowel, dan kun je er natuurlijk altijd een antwoord van maken.
De gewone leek echter gebruikt voor lichtmeting (planten, fotografie) gewoon lux. Met een eenvoudig niet al te kostbaar lichtmetertje.