Zijn er al schattingen gemaakt over hoeveel wij al weten?

Over alles wat er is, hoeveel % weten we daar al van?

Toegevoegd na 5 minuten:
correctie: over alles wat we hebben kunnen waarnemen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het verklaren van hoe het werkt.
Het weten hoe het inelkaar zit.

Het beste antwoord

Ha, die Lavendel;

Ik denk het wel, maar dat blijft bij schattingen. Een wijze zei eens; hoe meer ik weet des te beter ik besef dat ik eigenlijk nog niets weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dan zou je toch echt eerst het totale alwetende (het eindstadium) moeten weten, omdat een percentage nu niet te geven is.

Toegevoegd na 29 seconden:
en schatten kunnen mensen sowieso niet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeeeeeeeel weinig.. Je weet van meer dan 6 miljard mensen al niet wat ze doen.. Alles weten is onmogelijk.. Ook erg nutteloos.. Bovendien, als je iets weet, hoe weet je dan dat het juist is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik schat half zo weinig we wel zouden willen...
en dat is 0,01 tot 0,1%, maar dan ben ik nog heel optimistisch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen heel weinig.
Met een paar uitzonderingen, zoals ik.
AWM
14 jaar geleden
Dat is per definitie niet mogelijk, omdat je namelijk nooit weet wat er allemaal nog te weten valt. En net als we op het theoretische punt komen dat we alles weten wat er te weten valt, kan het dan niet zijn dat er nieuwe wetenswaardigheden zijn? Of dat er juist kennis is verloren? Misschien klinkt mijn antwoord wat vaag, maar dat komt denk ik omdat mensen niet de capaciteit hebben om dergelijke omvangrijke en complexe dingen te begrijpen, net zoals bijvoorbeeld de vraag waar het heelal stopt of hoe lang de tijd duurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je voor zo'n schatting eerst moet weten waar de top ligt van wat we kunnen weten - en als we niet meer weten dan dat we doen, kunnen we dus ook de maximale hoeveelheid kennis niet waarnemen. Anders zouden we alles al weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten ons waarnemingsveld kunnen wij niet waarnemen. Dus kan je ook nooit inschatten hoeveel er zich daarbuiten bevind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het enige dat we weten, is dat we niks zeker kunnen weten behalve dat we niks zeker kunnen weten. Dat is zeker.
Alles is empirische kennis, en alleen weten dat je niets weet en dat je bestaat is rationele kennis.

Toegevoegd na 1 minuut:
descartes: "cogito ergo sum", oftewel ik denk dus ik besta.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komen we waarschijnlijk ook nooit te weten. Ken je het gezegde: Één gek kan meer vragen,dan duizend wijzen kunnen beantwoorden? Dan zit je ongeveer in de richting!
Ik denk dus,dat er geen schattingen zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe meer je weet, des te meer vragen rijsen er op... en daar weet je geen antwoord op.