Wat merken wij nu nog van de voormalige Nederlandse Kolonie in Noord-Amerika?

Ik moet voor school een opdracht maken, en ik kan het antwoord op deze vraag nergens vinden! Ik heb al iets op moeten zoeken over het Hudsonjaar en daarna staat er dit. Dus misschien heeft het daar wat mee te maken... Zou iemand mij kunnen helpen??
Alvast heel erg bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek eerst eens op welke landen dat waren, dan kan je zelf al bedenken wat wij nog merken hiervan.
Denk aan eten of mensen die hier zijn komen wonen vanuit de koloniën.

Het beste antwoord

Alleen nog namen van stadsdelen, rivieren etc. Bijv:

Haarlem -> Harlem
Vlissingen -> Flushing
Breukelen -> Brooklyn
Staten Land -> Staten Island
Kromme Zee -> Gramercy (crooked sea/lake)
De Bouwerij -> The Bowery

Toegevoegd na 7 minuten:
Het gebied heette Nieuw-Amsterdam en bevond zich in de hedendaagse staten New York, Delaware, Connecticut en New Jersey.

Het gebied werd voor het eerst officieel opgeëist door Henry Hudson in 1609 waarna Nederlandse forten ter hoogte van Fort Oranje werden opgericht in 1614, niet ver van de huidige hoofdstad Albany. De Nederlanders koloniseerden de gebieden van Albany en Manhattan in 1624 en de Britten annexeerden vervolgens Manhattan en de kolonie in 1664.

Later wonnen de Amerikaanse kolonisten de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog in 1789 en werd het onderdeel van de VS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt heel erg bedankt! Fantastisch antwoord! Dit zocht ik! :D

Andere antwoorden (1)

Bijvoorbeeld heel veel Steden, straten plaatsen die afkomstig zijn van Nederlandse termen:
Brooklyn: Breukelen, wallstreet: walle straat, etc....
Dit is in de loop van de jaren veranderd doordat Engelsen moeite hebben met het Nederlands.