hoe houdt een spons water vast?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Amadea
10 jaar geleden
Een echte of een synthetische?

Het beste antwoord

De ruimte tussen de vezels zuigen het water op en de oppervlakte spanning van het water zorgt ervoor dat het water er niet zo snel uit loopt. De oppervlakte spanning is de kracht die water op zich zelf uitoefent zodat een druppel een druppel blijft en niet uitvloeit. De vezels hebben een soortgelijke functie waardoor een spons altijd nat blijft ook als door gebruik van zeep de oppervlakte spanning verloren gaat. Een spons in schoon water houdt dus meer water vast dan een spons in zeepsop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind het eigenlijk nog steeds een beetje ingewikkeld

Andere antwoorden (1)

De ruimtes tussen de vezels zuigen water aan en zorgen dat de spons opzwelt wat voorkomt dat het water direct terugvloeit.