Zijn er mensen in Nederland omgekomen i.v.m mexicogriep?

Hoe gevaarlijk is mexicaansgriep.
I.v.m iedereen zoveel druk over maakt.
Tot nu toe zag ik hier wel misschien wel 50 vragen gezien over mexicaansgriep.
Hoe zit he nou me die griep?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
babyface, het nieuws?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al heb je het nieuws gemist toch goed dat je erna vraagt +

Het beste antwoord

Er zijn inderdaad al dode gevallen. Maar er vallen ieder jaar doden met de gewone griep denk aan veel oudere mensen met weinig weerstand en dit gaat over in longontsteking.

De Mexicaanse griep is wat heftige dan de normale griep.

Op het moment zijn alleen de mensen die in een risicogroep vallen opgeroepen via de huisarts om zich te laten enten (ook dit gebeurd ieder jaar met de gewone griep). Nu wil iedereen zich laten enten maar is hier niet opgerekend met inkoop. Daarom zijn eerst de risicogevallen aan de beurt. Artsen worden nu op de vingers getikt als mensen deze Mgriep spuit willen halen. Maar ondertussen is het wel vrij gegeven dat iedereen zich mag laten enten.

Deze griep heeft bijna dezelfde symptomen als gewone griep maar hierbij krijg je heel snel al een hele hoge koorts en kan je last krijgen van de luchtwegen.

Dus mocht je bij iemand zijn geweest en deze heeft deze griep zal je de huisarts moeten bellen. Ook even geen bezoek ontvangen totdat je zeker weet dat je deze griep hebt of de gewone variant.

Zie bron hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tot en met 13 november zijn er inmiddels 22 doden gevallen door de Mexicaanse griep.veelal mensen en kinderen die al aan andere aandoeningen leden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ook in NL zijn mensen om het leven gekomen. Maar dat is ook bij een gewone griep het geval.

De officiele informatie over de griep kan je het best via de link volgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Er zijn mensen omgekomen.

De grove schattingen liggen rond de 8000 doden in Nederland voor de pandemie / griepgolf voorbij is. Dit is grofweg 8 keer zoveel doden als er normaal jaarlijks bij de seizoensgriep vallen.

De mexicaanse griep is niet anders dand e seizoensgriep. Echter, het is een variant die al lange tijd niet meer geheerst heeft, waardoor mensen er gevoeliger voor zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het nieuws volgt,zul je opmerken dat er idd al 22 mensen tgv de Mexicaanse griep zijn gestorven!~Dat aantal is niet groter dan het aantal,dat tgv de "normale' griep sterft. Maar met deze griep wordt elk sterfgeval breed uitgemeten,terwijl er de afgelopen jaren aan de normale griep stilzwijgend aan de sterfgevallen werd voorbijgegaan. Beetje paniekzaaierij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Zijn er mensen in Nederland omgekomen i.v.m mexicogriep?"

Ja.

En een goede vraag wand zoveel word er in de media niet over gepraat.... gelukkig...

http://www.nu.nl/algemeen/2112633/vier-nieuwe-doden-mexicaanse-griep.html
http://www.nu.nl/algemeen/2084839/twee-nieuwe-doden-mexicaanse-griep.html
http://www.omroepbrabant.nl/?news/126590882/Twee+doden+Mexicaanse+griep+in+Brabant.aspx
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/439416/2009/10/23/Klink-betreurt-doden-Mexicaanse-griep.dhtml
http://zwanger.blog.nl/medisch/2009/10/30/weer-4-vier-doden-mexicaanse-griep-h1n1-nederland-griepdoden
http://www.nrc.nl/achtergrond/griepvirus/article2401188.ece/Opnieuw_vier_doden_Mexicaanse_griep